LINE-UP

Bij deze eerste editie van Jack-Up 010 nodigen we aansprekende ondernemers uit op het podium.
We gaan het gesprek aan over hun ondernemersverhaal en haken in op hot business topics en actualiteiten uit de stad en de regio.

De eerste namen zijn bekend!

Officiële opening

Officiële opening Jack-Up 010 door wethouder Van Gils Rotterdam

Met financiën, organisatie, haven en grote projecten (Feyenoord City, Hoekse Lijn, Maastunnel en Coolsingel) in zijn portefeuille is Arjan enthousiast betrokken bij ondernemersinitiatieven in Rotterdam.

Wethouder Arjan van Gils zal de talkshow van Jack-Up 010 officieel komen openen.

Talkshow Host

Gert van ’t Hof – Van Rijnmond tot Rio

Gert van 't Hof is een bekende Nederlands sportjournalist, met zijn (zakelijke) roots in regio Rotterdam.

Hij is onder andere vaste presentator van NOS Studio Sport, NOS Langs de Lijn en Radio Tour de France. Daarnaast is hij oprichter van productiebedrijf 'Voor de Buis' met onder andere producties voor RTV Rijnmond, Omroep West en Omroep Zeeland.

Tijdens Jack-Up 010 zal Gert zal de energieke ondernemers op het podium spreken over hun ondernemersverhalen en hot business topics uit Rotterdam.

GUESTS & Speakers Jack-Up 010

Hans van Bochove – Vice President Public Affairs Coca-Cola European Partners

Hans is Vice-president public affairs van Coca-Cola European Partners in Brussel. Daarnaast is hij namens Coca-Cola voorzitter van éen van de grootste brancheorganisaties - de European Organization for Packaging and the Environment (EUROPEN) -  waarin alle bedrijven in de verpakkingswaardeketen vertegenwoordigd zijn.

Net zoals veel andere corporatebedrijven is Coca-Cola ook bezig met het creëren van een inclusieve en futureproof organisatie. Maar hoe doen zij dat?

Talitha Muusse – Generatie Expert

Over Millennials valt zo veel meer te zeggen dan dat ze veel avocado's eten en geen auto meer willen bezitten. Wie zijn de rolmodellen van deze Millennial generatie? Met welke historische gebeurtenissen zijn ze groot geworden? Welke Millennial Trends zijn relevant? Hoe kijken Millenials naar politiek, democratie, media en het bedrijfsleven?

Talitha is onder andere een van de oprichters van het platform de Duurzame Jonge 100, de drijvende kracht achter de Energieboot (een accelerator voor duurzame young professionals), en recent lanceerde zij het bedrijf Blikverruimers: het eerste opleidingsprogramma in Nederland voor Young Professionals die toezichthouder of commissaris willen worden.

Talitha Muusse neemt ons in de talkshow van Jack-Up 010 mee in de wereld van Millennials en hoe deze generatie functioneert in het bedrijfsleven.

Lennart Graaff – Conceptontwikkelaar bij BLOC, Next Generation Development

Volgens Lennart is innoveren helemaal niet zo ingewikkeld: ‘Het is gewoon een kwestie van beginnen.’

Lennart heeft de basis gelegd voor de ontwikkeling van verschillende radicale projecten, waaronder The Dutch Windwheel in Rotterdam, Het Nieuwe Dorp in Arnhem, The Dutch Mountains in de Brainport Eindhoven, The Gallery in Enschede en The NEXT Agency (de werkomgeving van de toekomst van de Nationale Politie).

Als medeoprichter van BLOC werkt Lennart aan een mooie, duurzame en gezonde maatschappij. Hoe ziet de toekomst van Rotterdam er uit? En hoe kunnen Rotterdamse ondernemers daar op inspelen?

Lorenzo Elstak – sociaal en creatief ondernemer op Zuid

‘It takes a village to raise a child’, was in Lorenzo’s jeugd zeker van toepassing op de Kaap in Rotterdam. Dit heeft hem de kracht meegegeven van overal thuis kunnen komen en inzicht gegeven in andere culturen.

Lorenzo Elstak is van professioneel danser geswitcht naar sociaal ondernemer. Dansen is zijn passie; nu is het een middel om op een creatieve manier verbinding te maken tussen mensen. Samen met dansers en acteurs gaat hij op scholen langs om jongeren de tools te geven om hun eigen verhaal te vertellen. Het doel is het creëren van een "Wij-samenleving", wat begint bij jezelf te kunnen uitdrukken.

Naast projectleider van Stichting IKBENWIJ, is Lorenzo ook oprichter van Stichting Platform Katendrecht, heeft zijn eigen entertainmentbedrijf Pure Amusement, is ambassadeur voor Jeugdfonds Cultuur Rotterdam en is tegelijkertijd ook nog bezig met het project Kaapworkout.

Jort Verhage – Generatie Z ‘de Hofnar’

Jort heeft een missie: laten we bedrijven en organisaties niet langer over jongeren praten, niet langer beslissingen voor jongeren nemen, maar MET jongeren in gesprek gaan.

Jort is 16 jaar oud, maar heeft al drie jaar ervaring als ondernemer. In 2016 startte Jort Verhage zijn eigen bedrijf, waarmee hij bedrijven met de blik van een jongere helpt om meer omzet te behalen. Nu lanceert hij een nieuw initiatief met meerdere jongeren die bedrijven gaan adviseren: De Hofnar.

Jort zal ons bij Jack-Up 010 inspireren om jongeren een rol en een stem te geven binnen een bedrijf, om nieuwe en onbevangen inzichten op te kunnen doen.

Gijsbregt Brouwer - oprichter van de Buik van Rotterdam

Gijsbregt eet elke dag buiten de deur, liefst met ontbijt, lunch èn diner. Hij doet dat vooral omdat hij verschrikkelijk veel van eten houdt en om diezelfde reden deelt hij die kennis graag met anderen.

Daarom is hij een van de oprichters van de Buik en daarom schrijft hij verhalen op de Buik, maakt hij podcasts, geeft hij lezingen en doet hij media-optredens.

Gijsbregt kan ons tijdens Jack-Up 010 vertellen waarom eten zo belangrijk is, maar zal ons als branding- en storytellingexpert ook verrassend inspireren.

Tour

Robert van den Bout – Brengt broederschap in bedrijven

‘No story, no glory’ én ‘Facts tell, but stories sell’

Robert zet de zakelijke markt op zijn kop met een unieke combinatie van scherpe zakelijke inzichten gekoppeld aan waarden vanuit zijn broederschap. Hij traint al jaren vele toonaangevende bedrijven, waaronder Harley Davidson, Ziggo ABN AMRO en Mars. Maar ook organisaties als Defensie, Politie en Justitie.

Robert van den Bout groeide op in twee werelden; in de motorwereld als leider van een full-color motorclub en als manager in de corporate wereld. Met deze achtergrond en doordat hij merkte dat er in de corporate wereld zwaar behoefte was aan waarden uit zijn ‘andere’ (motor)wereld. Door middel van waarden als loyaliteit, broederschap, onvoorwaardelijkheid, liefde en respect brengt Robert in zijn powersessies ‘Broederschap (m/v) in Bedrijven’.

Spreekuur

Diep. Treffend. Golvend. Verhalen. Snaren. Woord. Voor. Woord.

Spreekuur neemt je mee in een muzikaal poëtische heelsessie waar muziekvirtuoos Ramón van Gammeren al zijn instrumenten uit de kast haalt om de rijmverhalen van Frank van Westbroek bodem te geven. Dit duo tikt alledaagse onderwerpen aan, waar je de ene keer voor wilt gaan zitten, terwijl je het de andere keer niet kan laten om mee te deinen op de dansbare klanken. 

Ramón en Frank delen hun ervaringen, wensen en gedachten. De vraag is wie er uiteindelijk nou echt mee geholpen is: de muzikant, de verteller of het publiek?

Jack-Up 010 is een productie van Stichting Zaken op de Rails  |  KvK 60024445  |  BTW nr NL853735736B01